הסיוע הכלכלי יופסק: אלפי משפחות יוותרו חסרות אונים

אבי יעקב No Comments on הסיוע הכלכלי יופסק: אלפי משפחות יוותרו חסרות אונים

המיזם לביטחון תזונתי הודיע על סיום תקצוב הרזרבות לאלפי משפחות ברחבי הארץ. מצוקה קשה בגורמי הרווחה שצריכים להכריע אלו משפחות יקוצצו ואלו ימשיכו לקבל. המענק העומד ע"ס של 500 ש"ח חולק במשך שנים ע"י משרד הרווחה במסגרת תוכנית "ביטחון תזונתי"

צילום: elements.envato
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עם סיום השנה, מתברר כי אי הגדלת התקציב מעבר ל90 מיליון ₪ שהוקצו עד כה למיזם 'ביטחון תזונתי' של משרד הרווחה, עלול לגרום לכך שמשפחות רווחה רבות שזכו כאמור בשנה האחרונה לרווחה בביתם עם קבלת הכרטיס לביטחון תזונתי, יפסיקו את זכאותם למיזם. מה שגורם למצוקה קשה בקרב גורמי הרווחה העירוניים שכמו במשפט שלמה נדרשים לקבל הכרעה למי מהמשפחות לקצץ. 

סך התקציב הארצי הנדרש עבור המשך הפעלת המיזם לכלל המשפחות שמקבלות היום בפועל, עומד על סך של 120 מיליון וחסרים 15 מיליון ₪ בלבד עבור קרוב ל10,000 משפחות בכל רחבי הארץ ומכל המגזרים שעלולים להיפלט ממיזם חשוב זה. יודגש, כי לא מדובר בכל המשפחות שבמיזם, אלא באלפי משפחות שהצטרפו בעקבות רזרבות ומכסות שלא נוצלו.

נדגיש כי לא מדובר בכרטיסי המזון שיזם אריה דרעי, אלא בכרטיסי ביטחון תזונתי של משרד הרווחה. כאשר כל משפחה המוגשת ע"י אגף הרווחה, ברשויות המשתתפות בתכנית זכאית לקבל תמיכה בסך כולל של 500 ₪ לחודש. תעריף ההשתתפות של המדינה לסל למשפחה עומד על סך 290 ₪, תעריף הרשות של הרשות המקומית עומס על 48 ₪, ואת יתרת הפער משלימה העמותה.

התקציב שאושר למיזם ב1.7.2022 עמד על סך 90 מיליון ₪ ויועד עבור 25,550 משפחות. למעשה, ההצלחה של המיזם הייתה מעל ומעבר ומשפחות רווחה רבות דפקו בפתח על מנת להצטרף למיזם בכדי שיוכלו להעניק לילדיהם פת לחם וחלב לפי הטף.

כאמור, החודש הזה אלפי משפחות בארץ, מתוכם מאות בערים החרדיות, באלעד 240 משפחות, בבני ברק 400 משפחות, ובמודיעין עילית 640 משפחות. גם בערים לא חרדיות כגון: אור יהודה, אשדוד, אשקלון, בת ים, חולון, לוד, ירושלים, נס ציונה, נהריה, נתניה, פתח תקוה, קרית מלאכי, קרית גת, ראש העין, תל אביב, ועוד ערים רבות מפסיקות לקבל את התמיכה החודשית שקיימת שנים רבות של 500 ש"ח של הביטחון תזונתי הקיים.

משרד הרווחה והביטחון החברתי מוסר: "מדובר בתוספת ייעודית, מעודפי תקציב שניתנה לפני מספר חודשים לרשויות המקומיות עבור הוספת משפחות שיקבלו סיוע לפרק זמן מוגבל (עד ה-30.06.23). המשרד כתב והדגיש זאת למנהלי אגפי הרווחה ברשויות המקומיות.

"האלטרנטיבה היתה להישאר במכסת המשפחות שנקבעה לכתחילה ולא לנצל את עודפי התקציב, השר החליט בהמלצת גורמי המקצוע להשתמש בעודפי התקציב להוספת משפחות.

"כפי שהתחייב השר מרגי, תקציב המיזם לביטחון תזונתי נותר כפי שהיה ולא צומצם, ועשרות אלפי המשפחות הנתמכות מהמיזם ימשיכו לקבל כל חודש את הסיוע כפי שהיה".



0 תגובות